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時間・空間的な集積の経済を考慮した交通・立地統合モデルの開発
https://doi.org/10.24517/00052694
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
TE-PR-TAKAYAMA-Y-kaken 2018-4p.pdf (265.5 kB)
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Item type | 報告書 / Research Paper(1) | |||||
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公開日 | 2019-04-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 時間・空間的な集積の経済を考慮した交通・立地統合モデルの開発 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | Urban economic models with spatial and temporal agglomeration economies | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||
資源タイプ | research report | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24517/00052694 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
高山, 雄貴
× 高山, 雄貴 |
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著者別表示 |
Takayama, Yuki
× Takayama, Yuki |
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提供者所属 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 金沢大学理工研究域地球社会基盤学系 | |||||
書誌情報 |
平成29(2017)年度 科学研究費補助金 若手研究(B) 研究成果報告書 en : 2017 Fiscal Year Final Research Report 巻 2015-04-01 - 2018-03-31, p. 4p., 発行日 2018-05-29 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究の目的は,経済活動の時空間集積現象を説明可能な交通・立地統合モデルを構築することである.そのために,本研究では,時間・空間的な集積の経済・不経済を考慮した交通・立地統合モデルを構築した.そして,ポテンシャルゲームの性質を利用した解析により,均衡状態の特性を明らかにした.さらに,構築したモデルを現実的な政策評価に応用するために必要となる,パラメータ設定方法や大規模モデルの効率的解析手法を開発し,幾つかの仮想政策の効果分析を実施した. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study aims to develop urban economic models that can describe the spatial and temporal distribution of economic activities. To this end, I extended the traditional residential location models to introduce spatial/temporal agglomeration economies and characterized their equilibria by invoking the properties of a potential game. This study also presented an efficient approach for obtaining the stable equilibrium and parameter estimation and calibration procedures, which are necessary to apply these models to a wide variety of policy evaluations. By using them, I evaluated the effects of several urban policies. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究課題/領域番号:15K18136, 研究期間(年度):2015-04-01 - 2018-03-31 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 出典:研究課題「時間・空間的な集積の経済を考慮した交通・立地統合モデルの開発」課題番号15K18136 (KAKEN:科学研究費助成事業データベース(国立情報学研究所)) (https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-15K18136/15K18136seika/)を加工して作成 |
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著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||
関連URI | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://kaken.nii.ac.jp/search/?qm=90612648 | |||||
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