@article{oai:kanazawa-u.repo.nii.ac.jp:00010096, author = {Komatsu, Yoshiyuki and Nakayama, Shoichiro and Takayama, Junichi and 小松, 良幸 and 中山, 晶一朗 and 高山, 純一}, journal = {土木計画学研究・論文集 = Infrastructure planning review}, month = {Sep}, note = {本論文では、旅行時間に関する不確実性を考慮に入れた実効旅行時間を用いたリスク態度を考慮した準動的配分モデ ルの提案を行った.次に,提案したモデルを実際の道路ネットワークである金沢市ネットワークへ適用し,現状再現 性の検証およびリスク態度の考慮による交通流の変化を把握した., This paper proposes a semi-dynamic assignment model considering drivers’ responses to travel time uncertainty which results from travel demand uncertainty. We applied the model proposed to the Kanazawa-City road network, and examined the validity of the model and a conjugation of the traffic flow by the drivers’ responses to travel time uncertainty., 金沢大学融合研究域融合科学系 / 金沢大学理工研究域環境デザイン学系}, pages = {683--692}, title = {リスク態度を考慮した準動的配分モデル}, volume = {25}, year = {2008} }