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  1. B. 理工学域; 数物科学類・物質化学類・機械工学類・フロンティア工学類・電子情報通信学類・地球社会基盤学類・生命理工学類
  2. b 20. 紀要
  3. 金沢大学工学部紀要
  4. Vol.12 No.2

2重待ち行列系の情報システムに関する基礎的研究

https://doi.org/10.24517/00011698
https://doi.org/10.24517/00011698
80be4641-93c2-4484-848b-67f8a6ac07cb
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00044309-12-2-145-9-23.pdf AN00044309-12-2-145-9-23.pdf (278.8 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-10-03
タイトル
タイトル 2重待ち行列系の情報システムに関する基礎的研究
タイトル
タイトル Study on Information System of Double Queues
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24517/00011698
ID登録タイプ JaLC
著者 木俣, 昇

× 木俣, 昇

WEKO 10778
e-Rad 30026166
研究者番号 30026166

木俣, 昇

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著者別表示 Kimata, Noboru

× Kimata, Noboru

WEKO 10778
e-Rad 30026166
研究者番号 30026166

Kimata, Noboru

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書誌情報 金沢大学工学部紀要 = Memoirs of the Faculty of Technology Kanazawa University

巻 12, 号 2, p. 9-23, 発行日 1979-10-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0022-832X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00044309
出版者
出版者 金沢大学工学部 = Faculty of Technology Kanazawa University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, two models of double queues in a taxi stand are presented and compared from a practical point of views : one is a mathematical model developed by M. W. Sasieni and the other a simulation model by the author.
In Sasieni's model, it is assumed that if any queue of customers is observed, no queue of taxis exists and the reverse is also true. These assumptions are only admissible when (1) the service time, 1/μ₀, is extremly short the service is finished in a moment, and/or (2) the number of channels (stands), C, is enough large that empty channels are always available. Therefore a more general simulation model has been newly developed.
However, the mathematical model can offer information, at some limited level of strata, in simple way. This simplicity is very attractive for practical men like planners. Then, after verification of the simulation model the domain where the mathematical model is workable has been discussed in the term of ρ =λ/Cμ₀(λ: a mean arrival rate of customer or taxi). And the following results are shown: (i) in the domain where ρ≦0.4, the mathematical model can be used safely, (ii) in ρ≧0.8, the simulation model should be used, and (iii) an 0.4<ρ<0.8, the choice should be done according to other practical data.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/40000512550/
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Ver.1 2023-07-27 09:08:09.112481
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