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  1. B. 理工学域; 数物科学類・物質化学類・機械工学類・フロンティア工学類・電子情報通信学類・地球社会基盤学類・生命理工学類
  2. b 20. 紀要
  3. 金沢大学工学部紀要
  4. Vol.12 No.1

直線噴射式ディーゼル機関の燃焼性能に及ぼす燃料噴孔形状の影響

https://doi.org/10.24517/00011714
https://doi.org/10.24517/00011714
5aca5461-ddae-4cf9-883e-aaa62b1ff260
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00044309-12-1-77.pdf AN00044309-12-1-77.pdf (233.1 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-10-03
タイトル
タイトル 直線噴射式ディーゼル機関の燃焼性能に及ぼす燃料噴孔形状の影響
タイトル
タイトル Effects of Fuel Injector Orifice Configuration on Combustion Performance of DI Diesel Engins
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24517/00011714
ID登録タイプ JaLC
著者 瘧師, 信彦

× 瘧師, 信彦

WEKO 18355

瘧師, 信彦

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高本, 与志久

× 高本, 与志久

WEKO 11293

高本, 与志久

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著者別表示 Gakushi, Nobuhiko

× Gakushi, Nobuhiko

WEKO 112461

Gakushi, Nobuhiko

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Takamoto, Yoshihisa

× Takamoto, Yoshihisa

WEKO 110229

Takamoto, Yoshihisa

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書誌情報 金沢大学工学部紀要 = Memoirs of the Faculty of Technology Kanazawa University

巻 12, 号 1, p. 77-85, 発行日 1979-03-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0022-832X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00044309
出版者
出版者 金沢大学工学部 = Faculty of Technology Kanazawa University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this report, the effects of fuel injector orifice configuration on the combustion performance were studied experimentally, for a high super-charged middle speed.DJ diesel engine.
1) The concentration distribution of burnt gas in the longitudinal direction of cylinder was governed by the angle of collision of fuel jet on the surface of piston crown.
2) Most homogeneous distribution was obtained by directing the fuel jet to the surface of piston crown where the distribution of air in the combustion chamber is maximum. Under this condition, the speed of heat release and the conversion efficiency of effective heat for gas to the indicated work were largest.
3) Super-charging pressure caused no change to the concentration distribution of burnt gas in the cylinder.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-07-27 09:07:28.240630
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