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  1. B. 理工学域; 数物科学類・物質化学類・機械工学類・フロンティア工学類・電子情報通信学類・地球社会基盤学類・生命理工学類
  2. b 20. 紀要
  3. 金沢大学工学部紀要
  4. Vol.03 No.2

曲線軌道が蒸気機関車より受ける横圧力について [第12報]

https://doi.org/10.24517/00011835
https://doi.org/10.24517/00011835
c16090b2-7228-4a28-8bfa-ecfc79ef49a5
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00044309-3-2-11.pdf AN00044309-3-2-11.pdf (358.2 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-10-03
タイトル
タイトル 曲線軌道が蒸気機関車より受ける横圧力について [第12報]
タイトル
タイトル Lateral forces applied to curved tracks by a steam locomotive
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24517/00011835
ID登録タイプ JaLC
著者 小野, 一良

× 小野, 一良

WEKO 18485

小野, 一良

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森下, 光政

× 森下, 光政

WEKO 18570

森下, 光政

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伊藤, 義男

× 伊藤, 義男

WEKO 18486

伊藤, 義男

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著者別表示 Ono, Kazuyoshi

× Ono, Kazuyoshi

WEKO 111134

Ono, Kazuyoshi

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Morishita, Mitsumasa

× Morishita, Mitsumasa

WEKO 112691

Morishita, Mitsumasa

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Itoo, Yoshio

× Itoo, Yoshio

WEKO 112562

Itoo, Yoshio

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書誌情報 金沢大学工学部紀要 = Memoirs of the Faculty of Technology Kanazawa University

巻 3, 号 2, p. 11-23, 発行日 1963-12-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0022-832X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00044309
出版者
出版者 金沢大学工学部 = Faculty of Technology Kanazawa University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The lateral strength of the railroad track was measured. A test track with 50 kg rails, tie plates and wooden sleepers were laid on the crushed stone ballast. Vertical load up to 10 tons was applied on the track and sometimes vibrating force of the magnitude 565 kg was added to it. Then the lateral force up to 3.5 ton was applied to the rail head repeatedly and the lateral displacements of the rails and sleepers were measured.
It was found that the sleepers creeped in the ballast as the lateral pressure increased and that some part of the lateral displacements of the sleepers remained after the lateral pressure was removed. The remained part of the lateral displace­ment was accumulated as the number of the repetition increased. When the vertical load on the track was not so large and the vibrating force was applied, the accumu­lation of the lateral displacements increased rapidly. It is supposed that the line of the railroads is disarranged in the similar way.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-07-27 09:03:10.836366
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