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  1. B. 理工学域; 数物科学類・物質化学類・機械工学類・フロンティア工学類・電子情報通信学類・地球社会基盤学類・生命理工学類
  2. b 20. 紀要
  3. 金沢大学工学部紀要
  4. Vol.03 No.1

曲線軌道が蒸気機関車より受ける横圧力について [第11報]

https://doi.org/10.24517/00011843
https://doi.org/10.24517/00011843
4ed4d368-ceda-4479-8f96-7da9726c644b
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00044309-3-1-16.pdf AN00044309-3-1-16.pdf (483.3 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-10-03
タイトル
タイトル 曲線軌道が蒸気機関車より受ける横圧力について [第11報]
タイトル
タイトル Lateral forces applied to curved tracks by a steam locomotive
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24517/00011843
ID登録タイプ JaLC
著者 小野, 一良

× 小野, 一良

WEKO 18485

小野, 一良

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森下, 光政

× 森下, 光政

WEKO 18570

森下, 光政

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伊藤, 義男

× 伊藤, 義男

WEKO 18486

伊藤, 義男

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著者別表示 Ono, Kazuyoshi

× Ono, Kazuyoshi

WEKO 111134

Ono, Kazuyoshi

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Morishita, Mitsumasa

× Morishita, Mitsumasa

WEKO 112691

Morishita, Mitsumasa

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Itoo, Yoshio

× Itoo, Yoshio

WEKO 112562

Itoo, Yoshio

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書誌情報 金沢大学工学部紀要 = Memoirs of the Faculty of Technology Kanazawa University

巻 3, 号 1, p. 16-33, 発行日 1962-06-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0022-832X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00044309
出版者
出版者 金沢大学工学部 = Faculty of Technology Kanazawa University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In a previous paper one of the authors analysed the lateral displacement of the railway track and the bending stresses in the rails under the lateral forces applied to the rail heads by a locomotive in motion, using the differential equation of the eighth order. The rails were assumed to be supported laterally by sleepers continuously along their whole lengths, as if they had been fastened on longitudinal sleepers. In the present paper the authors solved the same problem by using finite difference equations, assuming that the rails were supported laterally by sleepers laid uniform distances apart, and that the forces and the moments acting between the rails and the sleepers were proportional to their relative displacements and the angles of tilting of the rails respectively. Some numerical examples are shown and compared with the results given in the previous paper.
The torsional rigidity of the rail enters into the above-cited calculations but, it had never been measured, the authors estimated it by torsional tests of the rail and by using the analogy between torsion of a rail and deformation of a thin film stretched over a hole in a flat plate.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-07-27 09:03:04.809521
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