WEKO3
インデックスリンク
アイテム
外国人留学生と日本人学生へのアカデミック・スキル指導についての考察: 演習型授業におけるレジュメの分析から
http://hdl.handle.net/2297/45326
http://hdl.handle.net/2297/45326d199a760-d255-4a10-b357-68955cb171a6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-10-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 外国人留学生と日本人学生へのアカデミック・スキル指導についての考察: 演習型授業におけるレジュメの分析から | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Academic Skills for International and Japanese Students: From an analysis of seminar resumes | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アカデミック・スキル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | レジュメ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 外国人留学生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本人学生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本語教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Academic Skills | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Resume | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese Students | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | International Students | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese Language Teaching | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
深川, 美帆
× 深川, 美帆× 深澤, のぞみ× 札野, 寛子× 濱田, 美和 |
|||||
書誌情報 |
金沢大学留学生センター紀要 = Research Bulletin,International Student Center Kanazawa University 巻 19, p. 57-68, 発行日 2016-03-01 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-6255 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11546136 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 金沢大学留学生センター = International Srudent Center Kanazawa University | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper reports on the academic skills of both Japanese and international students who study at universities in Japan. It aims to clarify the difficulties of academic skills through an analysis of resumes and to consider methods of education and support for the acquisition of these skills. First, resumes prepared for seminar presentations by undergraduate students with majors in the School of Humanities were analyzed. The results revealed that 1) setting research theme, 2) the logical composition of research, 3) citation methods, and 4) Japanese language usage in academic settings are common problems and difficulties for both Japanese and international students. However, the nature of the problems was different for 3) and 4). The results also suggest the possibility of providing effective instruction in academic skills by using resumes. | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |