ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. H-6. 古代文明・文化資源学研究所
  2. h-6 30. 紀要
  3. JCCRS
  4. Volume 2

Identification and Analysis of the First and the Last paintings of dPag bsam ’khri shing: Part 1

https://doi.org/10.24517/00049033
https://doi.org/10.24517/00049033
ee07ee4a-ebbb-4620-b12d-0682d83db72a
名前 / ファイル ライセンス アクション
JCCRS_Oba.pdf JCCRS_Oba (35.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-11-22
タイトル
タイトル Identification and Analysis of the First and the Last paintings of dPag bsam ’khri shing: Part 1
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Tibetan painting
キーワード
主題Scheme Other
主題 dPag bsam ‘khri shing
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bodhisattvāvadānakalpalatā
キーワード
主題Scheme Other
主題 Buddhist narrative
キーワード
主題Scheme Other
主題 painting
キーワード
主題Scheme Other
主題 avadāna
キーワード
主題Scheme Other
主題 life story of Shakyamuni
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24517/00049033
ID登録タイプ JaLC
著者 Oba, Emi

× Oba, Emi

WEKO 68184
e-Rad 50707685

Oba, Emi

Search repository
書誌情報 Journal of the International Center for Cultural Resource Studies

巻 2, p. 26-46, 発行日 2016-03
出版者
出版者 International Center for Cultural Resource Studies, Kanazawa University
出版者(別名)
出版者 金沢大学人間社会研究域附属国際文化資源学研究センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper initially re-examines the identification of the figures depicted in the first and the last paintings of the dPag bsam ’khri shing, or the Bodhisattvāvadānakalpalatā painting set. This study focuses on four sets of paintings from block prints, widely known as the Narthang set, as well as two sets of 41 paintings each. All of the painting sets consist of one central painting with the rest arranged on both sides horizontally. The first and the last painting contain figures that are not represented in narrative scenes. These figures are those of the donor, author of the text, translator, and teachers, all of whom contributed to pro pagating the teaching of dPag bsam ’khri shing. The additional figures are from narratives, such as kings and the father and mother of Śākyamuni. Second, by identifying and analyzing the representations of the figures, the differences among and features of paintings from different provenances are elucidated. These differences show the history of the paintings and the donor’s motives for making a gift of the paintings. Finally, the sources of these figures are analyzed.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 17:49:24.296976
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3