WEKO3
インデックスリンク
アイテム
μ波重畳無基材脱硫フィルターによるディーゼルエンジンのゼロエミッション化
https://doi.org/10.24517/00052216
https://doi.org/10.24517/00052216d971f8da-397d-4fd3-81c7-071a58e4c702
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 報告書 / Research Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-10-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | μ波重畳無基材脱硫フィルターによるディーゼルエンジンのゼロエミッション化 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Development of zero-emission diesel by micro wave induced DeSOx filter | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||
資源タイプ | research report | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24517/00052216 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
大坂, 侑吾
× 大坂, 侑吾 |
|||||
提供者所属 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 金沢大学理工研究域機械工学系 | |||||
書誌情報 |
平成28(2016)年度 科学研究費補助金 若手研究(B) 研究成果報告書 en : 2016 Fiscal Year Final Research Report 巻 2015-04-01 - 2017-03-31, p. 5p., 発行日 2017-06-13 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 新規反応場の効果の検証ならびに,繊維状材料の新規合成法の確立による脱硫性能の向上の検討を実施した.脱硫だけでなく脱硝性能の発現の可能性を模擬排ガス中に窒素酸化物も導入して検討した.オゾン非導入時,脱硫性能は,窒素酸化物の硝酸塩化反応が阻害因子となり性能が低下した.それと同時に,脱硝性能も,硫黄酸化物の硫酸塩化に伴い阻害され性能が低下した.本結果より二酸化マンガンの脱硫脱硝性能はそれぞれの酸化物の塩化反応により阻害されることを明確にした.本フィルターにオゾンを導入し同様の検討を行った結果,オゾンによる酸化活性の向上に伴い,脱硫脱硝性能ともに向上し,特に脱硝性能は大きく向上したことを明らかにした. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The potential study of novel plasma-assisted exhaust gas filter and synthesis of novel materials having low temperature activation by utilizing electron spinning method is investigated. In this year, gas purification performance including not only SOx but also NOx is evaluated to confirm the possibility of contemporaneous removal of SOx and NOx. The performance of DeSOx is reduced by NOx because of generation of nitrite. However, it is found that The performance of DeSOx and DeNOx is promoted by the existence of ozone which is generated by non thermal plasma. From this study, Plasma assist proves to be effective. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究課題/領域番号:15K16140, 研究期間(年度):2015-04-01 - 2017-03-31 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 出典:「μ波重畳無基材脱硫フィルターによるディーゼルエンジンのゼロエミッション化」研究成果報告書 課題番号15K16140 (KAKEN:科学研究費助成事業データベース(国立情報学研究所)) (https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-15K16140/15K16140seika/)を加工して作成 |
|||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||
関連URI | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://kaken.nii.ac.jp/search/?qm=70586297 | |||||
関連名称 | https://kaken.nii.ac.jp/search/?qm=70586297 | |||||
関連URI | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-15K16140/ | |||||
関連名称 | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-15K16140/ | |||||
関連URI | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-15K16140/15K16140seika/ | |||||
関連名称 | https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-15K16140/15K16140seika/ |