@techreport{oai:kanazawa-u.repo.nii.ac.jp:00045905, month = {Jun}, note = {交通量や旅行時間の分布やばらつきを考慮できる確率交通均衡の基礎モデルを既に開発していたが,この基礎モデルを拡張した.さらに,各リンクの途絶・閉鎖を確率的に与えたとともに,交通容量を確率的に変動させることもできる.このモデルを用いた連結信頼性と旅行時間信頼性の統合した評価を行うために,災害時などでノードが孤立化してトリップをあきらめるのか,トリップを行うのかの選択を上位の選択とし,トリップを行う場合はどの経路を選択するのかを下位の選択とするネスティッド・ロジット・モデルにより,利用者行動をモデル化して,ログサムによる統一的な便益計算法の精緻化を行った., A fundamental model of stochastic transportation equilibrium that considers probability distributions or variances of traffic volumes and travel times had been developed. The fundamental model was expanded in this research project. The mode enables to consider stochastic capacities. In order to make a unified assessment of both travel time and connectivity reliabilities, a method of evaluating the benefit using the log-sum of the nested logit model, in which the upper level choice is to decide whether or not to make a trip and the lower level choice is to choose a route., 研究課題/領域番号:25420538, 研究期間(年度):2013-04-01 - 2017-03-31, 出典:「信頼性の観点からみた日常・災害時の交通ネットワークの連結性向上の便益評価」研究成果報告書 課題番号25420538 (KAKEN:科学研究費助成事業データベース(国立情報学研究所)) (https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-25420538/25420538seika/)を加工して作成, 金沢大学理工研究域地球社会基盤学系}, title = {信頼性の観点からみた日常・災害時の交通ネットワークの連結性向上の便益評価}, year = {2017} }