@techreport{oai:kanazawa-u.repo.nii.ac.jp:00045909, month = {Apr}, note = {大型車両が,高架橋上を走行した場合,伸縮装置近傍の路面凹凸により車両のばね振動が加振される.さらに,その車両のばね振動と車両により加振された橋梁振動がその高架橋の周辺環境に伝播する.本研究では,それらの振動を低減するため,伸縮装置近傍での路面凹凸と車両ばね振動との関係を明らかにした.さらに,大型車両のばね振動が大きく加振されない伸縮装置近傍における路面凹凸の補修判断基準等の評価方法を検討した., The suspension spring vibration of a truck is generated by the road roughness at the expansion joints, when the truck run a highway bridge. Moreover, the spring vibration of a truck and bridge vibration transmits to the houses around the bridge. In this study, in order to reduce these vibrations, the relation of the road roughness round the expansion joints and the suspension spring vibration of a truck were investigated. Also, this study proposed a new evaluation method for detecting the road roughness with the long wavelength affecting trucks. The validity of the method was verified for the various roughnesses which had caused the vibration problem., 研究課題/領域番号:19760312, 研究期間(年度):2007-2009, 出典:研究課題「伸縮装置周辺における路面凹凸の推定とその評価法の確立」課題番号19760312 (KAKEN:科学研究費助成事業データベース(国立情報学研究所)) (https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-19760312/19760312seika/)を加工して作成, 金沢大学理工研究域地球社会基盤学系}, title = {伸縮装置周辺における路面凹凸の推定とその評価法の確立}, year = {2010} }