ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. N. 科研費研究成果報告書, JSTプロジェクト報告書, COE報告書
  2. n-1. 科学研究費成果報告書
  3. 平成24(2012)年度

鉄道事業の安全に貢献するオンサイトX線応力測定装置の開発と応用

https://doi.org/10.24517/00052449
https://doi.org/10.24517/00052449
3e324516-51bf-4211-a4f6-611374f6cd3b
名前 / ファイル ライセンス アクション
LI-PR-SASAKI-T-kaken LI-PR-SASAKI-T-kaken 2013-5p.pdf (919.6 kB)
license.icon
Item type 報告書 / Research Paper(1)
公開日 2018-10-12
タイトル
タイトル 鉄道事業の安全に貢献するオンサイトX線応力測定装置の開発と応用
タイトル
タイトル Development and Application of On-site X-ray Stress Measerement Device Contributing to Safety in Railway Technology
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
資源タイプ research report
ID登録
ID登録 10.24517/00052449
ID登録タイプ JaLC
著者 佐々木, 敏彦

× 佐々木, 敏彦

WEKO 2675
e-Rad 40251912

佐々木, 敏彦

Search repository
書誌情報 平成24(2012)年度 科学研究費補助金 基盤研究(C) 研究成果報告書
en : 2012 Fiscal Year Final Research Report

巻 2010-2012, p. 5p., 発行日 2013-05-27
出版者
出版者 金沢大学人間社会研究域人間科学系
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は、結晶格子の情報と同時に、残留応力も評価できるX線回折に着目し、オンサイト使用可能な小型装置を新開発し、敷設レールの実態解明を通して安全安心な鉄道の実現を目的とした。その結果、レールからのデバイリングを背面反射にて約2分で計測でき、塑性フローによる集合組織状態の一部を視覚的に観察することが可能となり、同時に、デバイリングから残留応力の評価が可能となった。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research aimed at realization of a safe railroad. Since simultaneously with the information on a crystalline lattice, X-ray diffraction method can also enables us to evaluate residual stress, this research paid its attention to the X-ray diffraction method. The purpose of this research is to develop newly the compact apparatus for determining residual stress which can be used on-site. The other purposeof this research is to investe the actual condition of the damage in rails in service.As a result, it was found that the Debye ring from a rail was measurable in about 2 minutes by back reflection. It was also found that it became possible to observe visually a part of texture structure state developed in a rail by a plastic flow. Simultaneously, evaluation of residual stress was obtained from the Debye ring too.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究課題/領域番号:22560138, 研究期間(年度):2010-2012
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 出典:研究課題「鉄道事業の安全に貢献するオンサイトX線応力測定装置の開発と応用」課題番号22560138
(KAKEN:科学研究費助成事業データベース(国立情報学研究所))
(https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-22560138/22560138seika/)を加工して作成
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://kaken.nii.ac.jp/search/?qm=40251912
関連名称 https://kaken.nii.ac.jp/search/?qm=40251912
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-22560138/
関連名称 https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-22560138/
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-22560138/22560138seika/
関連名称 https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-22560138/22560138seika/
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 12:31:33.698668
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3