@techreport{oai:kanazawa-u.repo.nii.ac.jp:00046322, month = {May}, note = {本研究は、体育授業における教師の省察の特質を検討した。分析の結果は、以下の通りである。体育授業における教師の省察の特質として、第一に、教師の省察は、教師の過去の経験とつながっており、授業の難しさを制御していることが明らかになり、第二に、教師の省察は、教員間の相互的関係によって促進することが明らかになった。, This study was examined the teacher’ reflection in Physical Education. The results may be summarized as follows: As a characteristic of the teacher’s reflection, (1)teacher’s reflection in the physical education practice was linked to the teacher’s past experiences in physical education. (2) Teacher 's reflections were promoted by interacion among teachers., 研究課題/領域番号:15K16427, 研究期間(年度):2015-04-01 - 2018-03-31, 出典:研究課題「エスノグラフィーを用いた体育授業における教師の省察的実践の特質に関する研究」課題番号15K16427 (KAKEN:科学研究費助成事業データベース(国立情報学研究所)) (https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-15K16427/15K16427seika/)を加工して作成, 金沢大学人間社会研究域学校教育系}, title = {エスノグラフィーを用いた体育授業における教師の省察的実践の特質に関する研究}, year = {2018} }