@techreport{oai:kanazawa-u.repo.nii.ac.jp:00046397, month = {May}, note = {吃音のある幼児・児童・生徒の包括的・総合的な評価に必要な(1)吃音の言語症状、(2)吃音に対する認知・感情・態度、(3)活動・参加及び環境要因の標準データを収集した。 (1)については、吃音のある幼児及び小学生84名に吃音検査法を実施した。(2)、(3)については、吃音のある小学生459名、通常の学級に在籍する小学生4,361名にCommunication Attitude Test(Burtten and Vanryckeghem, 2006 )日本語版、活動・参加及び環境要因質問紙を実施した。, We collected the standard data of three factors necessary for the multi-dimensional and comprehensive evaluation of children who stutter. Three factors were (1) speech disfluency, (2) cognition, affect, attitude about stuttering, and (3) activity, participation, environment. For standard date of (1) speech disfluency, we conducted The Assessment of Stutteing (Ozawa, Hara, et al.) on 84 children who stutter. For standard data of (2) cognition, affect, attitude, and (3) activity, participation, environment, Communication Attitude Test (Burtten and Vanryckeghem, 2006) Japanese version and Questionnaire of acuity, participation, environment on 459 children who stutter and 4,361 children belonging to the regular class., 研究課題/領域番号:24330263, 研究期間(年度):2012-04-01 - 2016-03-31, 出典:研究課題「吃音がある幼児・児童・生徒の包括的検査バッテリーの開発」課題番号:24330263 (KAKEN:科学研究費助成事業データベース(国立情報学研究所)) (https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-24330263/24330263seika/)を加工して作成, 金沢大学人間社会研究域学校教育系}, title = {吃音がある幼児・児童・生徒の包括的検査バッテリーの開発}, year = {2016} }