ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. N. 科研費研究成果報告書, JSTプロジェクト報告書, COE報告書
  2. n-1. 科学研究費成果報告書
  3. 平成27(2015)年度

テキスト分析によるグローバルかつ汎用的な学習成果設定: デンマーク・英・日調査

https://doi.org/10.24517/00052775
https://doi.org/10.24517/00052775
3e00f59e-acfe-4c61-8e08-b5782f36f3a8
名前 / ファイル ライセンス アクション
GS-PR-HORII-Y-kaken GS-PR-HORII-Y-kaken 2016-4p.pdf (172.5 kB)
license.icon
Item type 報告書 / Research Paper(1)
公開日 2018-11-16
タイトル
タイトル テキスト分析によるグローバルかつ汎用的な学習成果設定: デンマーク・英・日調査
タイトル
タイトル The global and versatile way of making the student learning outcomes by using the text mining approach
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
資源タイプ research report
ID登録
ID登録 10.24517/00052775
ID登録タイプ JaLC
著者 堀井, 祐介

× 堀井, 祐介

WEKO 133
金沢大学研究者情報 30304041
研究者番号 30304041

堀井, 祐介

Search repository
提供者所属
内容記述タイプ Other
内容記述 金沢大学国際基幹教育院高等教育開発・支援系
書誌情報 平成27(2015)年度 科学研究費補助金 基盤研究(C) 研究成果報告書
en : 2015 Fiscal Year Final Research Report

巻 2013-04-01 - 2016-03-31, p. 4p., 発行日 2016-05-20
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 共通する7分野(化学、教育学、歴史学、言語学、数学、物理学、神学)における学習成果記述について、デンマークアクレディテーション報告書、英国QAAのSubject benchmark statements、TUNING specific competences、日本の大学(国大協加盟86大学、公大協加盟12大学、私大連加盟121大学)から収集し、日本語ベースでテキストマイニングの手法で語彙の頻度(名詞、形容詞、動詞)、語彙の共起関係(名詞-形容詞、名詞-動詞)などを分析し、分野毎に客観的データに基づくグローバルかつ汎用的な学習成果一覧を作成することが出来た。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 1. the descriptions of the student learning outcomes from the akkrediteringsrapporter og afgoerelser from Denmark (DK), the subject benchmark statements explaining the core competencies at honours degree level (QAA) from England, the specific competences of TUNING Educational Structures in Europe (TUNING) have been checked. 2. the seven common fields in these three documents (chemistry, education, history, linguistics, mathematics, physics and theology) have been selected as target fields. 3. the student learning outcomes in these seven fields of DK, QAA, TUNING and some Japanese universities have been collected. And then, these descriptions of Learning Outcomes in Japanese have been analyzed by using the text mining approach. On the basis of the list of the word-frequency and the collocation (noun-adjective, noun-verb), the student learning outcomes have been reconstructed in those seven fields objectively without the implicit and context-dependent knowledge.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究課題/領域番号:25381125, 研究期間(年度):2013-04-01 - 2016-03-31
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 出典:研究課題「テキスト分析によるグローバルかつ汎用的な学習成果設定: デンマーク・英・日調査」課題番号:25381125
(KAKEN:科学研究費助成事業データベース(国立情報学研究所))
(https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-25381125/25381125seika/)を加工して作成
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://kaken.nii.ac.jp/search/?qm=30304041
関連名称 https://kaken.nii.ac.jp/search/?qm=30304041
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-25381125/
関連名称 https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-25381125/
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-25381125/25381125seika/
関連名称 https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-25381125/25381125seika/
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 10:48:51.644629
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3