@techreport{oai:kanazawa-u.repo.nii.ac.jp:00046549, month = {May}, note = {ICF理念に基づく「個別の教育支援計画」の在り方を過去3年間,検討してきたが,当事者の主体性を反映した支援目標設定という中核的課題の解決へ向けた方法論的見通しを得たことと"発達期対応"のICF-CY公刊という新たな動向を踏まえて,研究計画の補強・再構築を行った.これより,各種障害事例への適用と実践的検証を経て,自己実現に向けた最適な教育活動を進め得る「個別の教育支援計画」の体系的実践モデルを構築した., We would like to examine an individualized education plans for a child with disability from the viewpoint of ICF-CY. The question we have to ask here is that teacher esteem a child for his/her own goals or needs. The most important part of this argument is that how does teacher suppose capacity of child to act his/her goals or needs. It was found through continuous practices that teacher make child's goal or need to be concretely, above all, speculate his/her knowledge about things of goal or need and self-appraisal, is important., 研究課題/領域番号:21330212, 研究期間(年度):2009-2011, 出典:研究課題「国際標準としてのICF-CY理念に基づく「個別の教育支援計画」実践モデルの構築」課題番号21330212 (KAKEN:科学研究費助成事業データベース(国立情報学研究所)) (https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-21330212/21330212seika/)を加工して作成, 金沢大学人間社会研究域学校教育系}, title = {国際標準としてのICF-CY理念に基づく「個別の教育支援計画」実践モデルの構築}, year = {2012} }