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歴史的住居系市街地の街路空間に対する住民の評価意識に関する調査研究: 金沢市におけるケーススタディ
https://doi.org/10.24517/00053172
https://doi.org/10.24517/0005317270b74302-f433-4a97-aaf4-c39c3b43a891
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2019-02-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 歴史的住居系市街地の街路空間に対する住民の評価意識に関する調査研究: 金沢市におけるケーススタディ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Study on evaluation of streets by residents in historical residential districts: Based on surveys carried out in Kanazawa City | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | street improvement | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | district traffic planning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | historical residential district | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | traffic conditions | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | residential environment | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24517/00053172 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
竹田, 恵子
× 竹田, 恵子× 川上, 光彦× 根石, 修 |
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著者別表示 |
Takeda, Keiko
× Takeda, Keiko× Kawakami, Mitsuhiko× Neishi, Osamu |
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提供者所属 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 金沢大学工学部 | |||||
書誌情報 |
金沢大学工学部紀要 en : Memoirs of the Faculty of Technology, Kanazawa University 巻 24, p. 39-52, 発行日 1991-03 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0022-832X | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00044309 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 金沢大学工学部 | |||||
出版者(別名) | ||||||
出版者 | The Faculty of Technology, Kanazawa University | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to examine an improving method of streets in historical residential districts where old street patterns in Edo period are still existing. For this purpose, several typical districts are selected from historical and newly developed areas in Kanazawa City, and surveys were carried out by the questionnaire method, which was referring to traffic conditions, residential environment and others about surrounding streets. As a result of this study, in historical districts where narrow and complex street network is main characteristic, streets are classified into two types, one as streets of motor traffic and the other as streets which fairly exclude through traffic. And in these areas, residents' evaluation and using conditions are different from ones of newly devもloped district. Therefore, street improvement has to be planned in consideration of these kinds of conditions. |
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権利 | ||||||
権利情報 | Copyright © 金沢大学工学部 The Faculty of Technology, Kanazawa University | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |