WEKO3
インデックスリンク
アイテム
Cross-institutional study on the effects of an intelligent embedded training system on language learning in a mobile environment
https://doi.org/10.24517/00054688
https://doi.org/10.24517/0005468836461903-2819-4ab3-a22a-e7965526f975
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | 報告書 / Research Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2019-07-01 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | Cross-institutional study on the effects of an intelligent embedded training system on language learning in a mobile environment | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | Cross-institutional study on the effects of an intelligent embedded training system on language learning in a mobile environment | |||||
| 言語 | en | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||
| 資源タイプ | research report | |||||
| ID登録 | ||||||
| ID登録 | 10.24517/00054688 | |||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||
| 著者 |
Gary, Ross
× Gary, Ross |
|||||
| 提供者所属 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | 金沢大学医薬保健研究域薬学系 | |||||
| 書誌情報 |
平成27(2015)年度 科学研究費補助金 基盤研究(C) 研究成果報告書 en : 2015 Fiscal Year Final Research Report 巻 2015-04-01 - 2018-03-31, p. 6p., 発行日 2018-06-01 |
|||||
| 抄録 | ||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||
| 内容記述 | 今回の研究では、オンラインで言語を学ぶ環境下では、特に音声認識を伴う時に、自動的フィードバックが自発的に伸びる可能性があることが示唆された。しかしながら、Eメールのような直接的フィードバックは、モチベーションを上げる可能性は低い。学習者は、フィードバックが瞬間的、且つ知的で客観的である場合には、課題に取り組むことをいとわないようである。さらに、音声認識はネイティブスピーカーと学習者とを識別することができるが、驚くことに音声認識によって分けられたスピーチレベルと標準化した書くテストの点数との間には、明確な相関は見出されないことを実証した。 | |||||
| 抄録 | ||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||
| 内容記述 | The current study suggested that automatic feedback in an online language learning environment can lead to a possible increase in autonomy especially when coupled with speech recognition. However, direct [pushed] feedback, such as in an email, is unlikely to increase motivation. Learners appear to become more willing to engage in tasks when the the feedback is instant and appears objective and intelligent. A secondary result demonstrated that speech recognition could distinguish between a native speaker and a learner, but surprisingly, there was no detected correlation between speech levels graded by speech recognition and scores in a standardized written test. | |||||
| 内容記述 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | 研究課題/領域番号:15K02714, 研究期間(年度):2015-04-01 - 2018-03-31 | |||||
| 内容記述 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | 出典:研究課題「Cross-institutional study on the effects of an intelligent embedded training system on language learning in a mobile environment」課題番号:15K02714 (KAKEN:科学研究費助成事業データベース(国立情報学研究所)) (https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-15K02714/15K02714seika/)を加工して作成 |
|||||
| 著者版フラグ | ||||||
| 出版タイプ | AM | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||
| 関連URI | ||||||
| 識別子タイプ | URI | |||||
| 関連識別子 | https://kaken.nii.ac.jp/search/?qm=10708142 | |||||
| 関連名称 | https://kaken.nii.ac.jp/search/?qm=10708142 | |||||
| 関連URI | ||||||
| 識別子タイプ | URI | |||||
| 関連識別子 | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-15K02714/ | |||||
| 関連名称 | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-15K02714/ | |||||
| 関連URI | ||||||
| 識別子タイプ | URI | |||||
| 関連識別子 | https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-15K02714/15K02714seika/ | |||||
| 関連名称 | https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-15K02714/15K02714seika/ | |||||