ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. N. 科研費研究成果報告書, JSTプロジェクト報告書, COE報告書
  2. n-1. 科学研究費成果報告書
  3. 平成27(2015)年度

Cross-institutional study on the effects of an intelligent embedded training system on language learning in a mobile environment

https://doi.org/10.24517/00054688
https://doi.org/10.24517/00054688
36461903-2819-4ab3-a22a-e7965526f975
名前 / ファイル ライセンス アクション
PH-PR-GRAY-R-kaken PH-PR-GRAY-R-kaken 2018-6p.pdf (179.3 kB)
license.icon
Item type 報告書 / Research Paper(1)
公開日 2019-07-01
タイトル
タイトル Cross-institutional study on the effects of an intelligent embedded training system on language learning in a mobile environment
タイトル
タイトル Cross-institutional study on the effects of an intelligent embedded training system on language learning in a mobile environment
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
資源タイプ research report
ID登録
ID登録 10.24517/00054688
ID登録タイプ JaLC
著者 Gary, Ross

× Gary, Ross

WEKO 2626
e-Rad 10708142

Gary, Ross

Search repository
提供者所属
内容記述タイプ Other
内容記述 金沢大学医薬保健研究域薬学系
書誌情報 平成27(2015)年度 科学研究費補助金 基盤研究(C) 研究成果報告書
en : 2015 Fiscal Year Final Research Report

巻 2015-04-01 - 2018-03-31, p. 6p., 発行日 2018-06-01
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 今回の研究では、オンラインで言語を学ぶ環境下では、特に音声認識を伴う時に、自動的フィードバックが自発的に伸びる可能性があることが示唆された。しかしながら、Eメールのような直接的フィードバックは、モチベーションを上げる可能性は低い。学習者は、フィードバックが瞬間的、且つ知的で客観的である場合には、課題に取り組むことをいとわないようである。さらに、音声認識はネイティブスピーカーと学習者とを識別することができるが、驚くことに音声認識によって分けられたスピーチレベルと標準化した書くテストの点数との間には、明確な相関は見出されないことを実証した。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The current study suggested that automatic feedback in an online language learning environment can lead to a possible increase in autonomy especially when coupled with speech recognition. However, direct [pushed] feedback, such as in an email, is unlikely to increase motivation. Learners appear to become more willing to engage in tasks when the the feedback is instant and appears objective and intelligent. A secondary result demonstrated that speech recognition could distinguish between a native speaker and a learner, but surprisingly, there was no detected correlation between speech levels graded by speech recognition and scores in a standardized written test.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究課題/領域番号:15K02714, 研究期間(年度):2015-04-01 - 2018-03-31
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 出典:研究課題「Cross-institutional study on the effects of an intelligent embedded training system on language learning in a mobile environment」課題番号:15K02714
(KAKEN:科学研究費助成事業データベース(国立情報学研究所))
(https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-15K02714/15K02714seika/)を加工して作成
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://kaken.nii.ac.jp/search/?qm=10708142
関連名称 https://kaken.nii.ac.jp/search/?qm=10708142
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-15K02714/
関連名称 https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-15K02714/
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-15K02714/15K02714seika/
関連名称 https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-15K02714/15K02714seika/
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 10:49:17.501158
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3