@techreport{oai:kanazawa-u.repo.nii.ac.jp:00053621, month = {May}, note = {本プログラムは、正課教育と正課外教育の相乗効果によってコミュニティ全体の健康度を高め、既存の学生相談業務や、就職支援、留学生支援、また地域の活動に対しても波及効果があったと評価できる。学生の発達的変化として、講義を1科目履修した学生でも自分への気づきが有意に変化しており、卒業時までボランティア活動を行った学生についても質的に好ましい変化が見られたため、個人に対する効果もあったと評価できる。(196語), This Total Health Promotion created a synergistic effect between the regular curriculum and extra-curricular activities, improved the level of health in a university setting, and also had a ripple effect on existing student services such as student counseling, as well as on regional partnerships. It significantly encouraged self-awarenessfor each student, and those especially who engaged in volunteer activities until graduationhave shown positive changes in quality., 研究課題/領域番号:21730544, 研究期間(年度):2009-2012, 出典:研究課題「大学生に対する心と体の統合的成長支援プログラムの実証的研究」課題番号21730544 (KAKEN:科学研究費助成事業データベース(国立情報学研究所)) (https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-21730544/21730544seika/)を加工して作成, 金沢大学保健管理センター}, title = {大学生に対する心と体の統合的成長支援プログラムの実証的研究}, year = {2013} }