ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. E. 大学院; 人間社会環境研究科
  2. e-1. 人間社会環境研究科
  3. e-1 20. 紀要
  4. 人間社会環境研究 /金沢大学大学院人間社会環境研究科
  5. 41号 (2021)

From House to Market: Women’s Role and Penjor Industry in Bali, Indonesia

http://hdl.handle.net/2297/00061478
http://hdl.handle.net/2297/00061478
392f1f9b-6221-4342-86b0-cd866f1bfc81
名前 / ファイル ライセンス アクション
2436-0627-41-19-32.pdf 2436-0627-41-19-32.pdf (1.6 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-03-18
タイトル
タイトル From House to Market: Women’s Role and Penjor Industry in Bali, Indonesia
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 バリ
キーワード
主題Scheme Other
主題 ペンジョール
キーワード
主題Scheme Other
主題 生産
キーワード
主題Scheme Other
主題 女性
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Bali
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 penjor
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 production
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 women
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル 家庭から市場へ―インドネシア・バリにおける女性の役割とペンジョール産業―
著者 Adellia, Paramithasari Barnas

× Adellia, Paramithasari Barnas

WEKO 96792

Adellia, Paramithasari Barnas

Search repository
著者別表示 アデリア, パラミタサリ バルナス

× アデリア, パラミタサリ バルナス

WEKO 96793

アデリア, パラミタサリ バルナス

Search repository
書誌情報 人間社会環境研究
en : Human and socio-environmental studies

号 41, p. 19-32, 発行日 2021-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0627
出版者
出版者 金沢大学大学院人間社会環境研究科
出版者(別名)
出版者 Graduate School of Human and Socio-Enviromental Studies Kanazawa University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Hindu Balinese’s religion is a unique form of Hinduism, characterized by many rituals. Their daily and ceremonial rituals correspond to each specific offering arranged neatly and decorated in various shapes; one of which is penjor. Penjor is a necessity in each Galungan day, and for many Balinese, making penjor is an essential ceremonial activity through which they practice and embody who they are and what they believe. As people’s attitude changes over the years, due to the development that has influenced people’s mobility, the form of making penjor has also changed. What was a twice-yearly activity has evolved into a source of income for Balinese women. Nowadays, the Balinese tend to buy penjors rather than weave them themselves. This situation has resulted in the emergence of new virtues in the trading of penjor, which leads to a new form of market that brings the new system and strategies for women who utilize these opportunities. The emergence of a new market and the shift surrounding penjor production activity offers a comprehensive approach to shed light on the intricate workings of the current penjor-making industry and unpack its evolving cultural, economic, and psychological significance, particularly for Balinese women.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 15:24:41.764700
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3