ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. K-10. 国際日本研究教育センター
  2. k-10 20. 紀要
  3. 金沢大学国際機構紀要
  4. 03号 (2021)

手拍子を活用した COVID-19 での遠隔授業による国際交流の可能性

https://doi.org/10.24517/00062738
https://doi.org/10.24517/00062738
1a4d92ca-561a-47b0-910b-7092954fa80f
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1285932X-3-119-135.pdf AA1285932X-3-119-135.pdf (2.7 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-06-28
タイトル
タイトル 手拍子を活用した COVID-19 での遠隔授業による国際交流の可能性
タイトル
タイトル Possibility of international Exchange Making Use of Hand Clapping through Remote Class with COVID-19 Pandemic
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 手拍子
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 文化交流
キーワード
主題Scheme Other
主題 遠隔授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 COVID-19
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Hand Clapping
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Culture exchange
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Remote class
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 COVID-19
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24517/00062738
ID登録タイプ JaLC
著者 山﨑, 正枝

× 山﨑, 正枝

WEKO 98959

山﨑, 正枝

Search repository
著者別表示 Yamazaki, Masae

× Yamazaki, Masae

WEKO 98960

Yamazaki, Masae

Search repository
書誌情報 金沢大学国際機構紀要
en : Research Bulletin, Organization of Global Affairs Kanazawa University

巻 3, p. 119-135, 発行日 2021-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-852X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1285932X
出版者
出版者 金沢大学国際機構紀要編集委員会
出版者(別名)
出版者 Organization of Global Affairs Kanazawa University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,日本の伝統文化の手拍子による交流の有効性を調べることである。2020年のコロナ禍に遠隔のダンス授業に手拍子を取り入れ,学習の学びに関する3 分野に5 項目の質問調査を実施した。結果,手拍子への興味や楽しく取り組めたことに高い評価を得た。主体的な学びと対話的な学びの相関係数は高く(r=0.8150,p<.05),深い学びとの間にも有意な相関が示された(r=0.6326,p<.05)。遠隔授業は対話を持つことで効果が示唆され,手拍子でのタイムラグには身体の動きを付けた状況はダンスに拡がる活動が見られた。手拍子の活用により協調や交流の有効性が示された。従って,コロナ禍にも手拍子の活用で国際交流の可能性が示唆される。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In Japan, there is a culture of Ippon-jime, Sanbon-jime, and Sansan-nana-byoshi. Until now, the class has been introduced hand clapping in ice breaking and had made better use. For instance, four rhythm patterns to clap hands were distributed the movie onto smartphone, and were sent to each university student. The experiment was tried when face-to-face and this activity continued through one hour. The conductor came out and waved the hand baton with exaggerated gestures. The unity with a shout time was showed. In addition, it became the place for international cultural exchange in the experiment by graduate students from three countries, such like impromptu original rhythm and song from their own country. In 2020, hand clapping was tried to make use of hand clapping through remote dance class with COVID-19. Therefore, the purpose is to examine the effectiveness of the exchange by hand clapping with Japanese traditional culture. At the result by the questionnaires, the data showed the high evaluation about the interest of hand clapping and enjoyment. It was showed a significant correlation between interactive learning and independent learning (r= 0.8150, p<.05), and between deep learning and independent learning(r=0.6326,p<.05). It was suggested that the remote class was effective by dialogue each other. Time lag by remote caused the situation with the body movement and the expansion to compose dance. Hand clapping showed the effectiveness of cooperation and exchange. Therefore, the activity to make use of hand clapping through remote suggests the possibility of international exchange with COVID-19 pandemic.
権利
権利情報 金沢大学国際機構
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
見出し
大見出し 実践報告
言語 ja
見出し
大見出し Report
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 15:14:57.165770
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3