ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. K-10. 国際日本研究教育センター
  2. k-10 20. 紀要
  3. 金沢大学国際機構紀要
  4. 04号 (2022)

ビデオ会議ディスカッションにおける異文化理解についての研究-遠隔会議の形態の違いに注目して-

https://doi.org/10.24517/00066047
https://doi.org/10.24517/00066047
05142e2e-e619-4ac3-9685-fd386efb5813
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1285932X-4-31-47.pdf AA1285932X-4-31-47.pdf (2.0 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-05-13
タイトル
タイトル ビデオ会議ディスカッションにおける異文化理解についての研究-遠隔会議の形態の違いに注目して-
タイトル
タイトル A Study of the video conferencing discussion for cross-cultural understanding- Focusing on various video conferencing forms -
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 遠隔
キーワード
主題Scheme Other
主題 ビデオ会議
キーワード
主題Scheme Other
主題 ディープ・アクティブラーニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 異文化理解
キーワード
主題Scheme Other
主題 ファシリテーター
キーワード
主題Scheme Other
主題 COVID-19パンデミック
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Video Conferencing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Deep Active Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cross-Cultural Understanding
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Facilitator
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 COVID-19 Pandemic
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24517/00066047
ID登録タイプ JaLC
著者 深川, 美帆

× 深川, 美帆

WEKO 455
金沢大学研究者情報 00583171
研究者番号 00583171

深川, 美帆

Search repository
川本, 健二

× 川本, 健二

WEKO 105434

川本, 健二

Search repository
著者別表示 FUKAGAWA, Miho

× FUKAGAWA, Miho

WEKO 105435

FUKAGAWA, Miho

Search repository
KAWAMOTO, Kenji

× KAWAMOTO, Kenji

WEKO 105436

KAWAMOTO, Kenji

Search repository
書誌情報 金沢大学国際機構紀要
en : Research Bulletin, Organization of Global Affairs Kanazawa University

巻 4, p. 31-47, 発行日 2022-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-852X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1285932X
出版者
出版者 金沢大学国際機構紀要編集委員会
出版者(別名)
出版者 Organization of Global Affairs Kanazawa University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined the educational practice of “Video Conferencing Discussions” between Kanazawa University, Japan, and Çanakkale Onsekiz Mart University, Turkey, to determine whether such practices could deepen the students’ understanding of each other’s societies and culture. Students were involved in both intergroup discussions using a video conferencing platform that connected the classrooms and individual connections through Zoom. To examine the learning effects, the discourse structures during the video conferencing discussions were examined, individual student reports and questionnaires were analyzed, and interviews were conducted. It was found that this video conferencing educational practice resulted in deeper understanding and learning, and the results confirmed that the different video conferencing forms influenced the discourse structures, such as turn-taking and participant attitudes.
権利
権利情報 金沢大学国際機構
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 13:07:04.859975
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3