WEKO3
インデックスリンク
アイテム
ビデオ会議ディスカッションにおける異文化理解についての研究-遠隔会議の形態の違いに注目して-
https://doi.org/10.24517/00066047
https://doi.org/10.24517/0006604705142e2e-e619-4ac3-9685-fd386efb5813
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-05-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ビデオ会議ディスカッションにおける異文化理解についての研究-遠隔会議の形態の違いに注目して- | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study of the video conferencing discussion for cross-cultural understanding- Focusing on various video conferencing forms - | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 遠隔 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ビデオ会議 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ディープ・アクティブラーニング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 異文化理解 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ファシリテーター | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | COVID-19パンデミック | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Video Conferencing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Deep Active Learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cross-Cultural Understanding | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Facilitator | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | COVID-19 Pandemic | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24517/00066047 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
深川, 美帆
× 深川, 美帆× 川本, 健二 |
|||||
著者別表示 |
FUKAGAWA, Miho
× FUKAGAWA, Miho× KAWAMOTO, Kenji |
|||||
書誌情報 |
金沢大学国際機構紀要 en : Research Bulletin, Organization of Global Affairs Kanazawa University 巻 4, p. 31-47, 発行日 2022-03 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2434-852X | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1285932X | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 金沢大学国際機構紀要編集委員会 | |||||
出版者(別名) | ||||||
出版者 | Organization of Global Affairs Kanazawa University | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study examined the educational practice of “Video Conferencing Discussions” between Kanazawa University, Japan, and Çanakkale Onsekiz Mart University, Turkey, to determine whether such practices could deepen the students’ understanding of each other’s societies and culture. Students were involved in both intergroup discussions using a video conferencing platform that connected the classrooms and individual connections through Zoom. To examine the learning effects, the discourse structures during the video conferencing discussions were examined, individual student reports and questionnaires were analyzed, and interviews were conducted. It was found that this video conferencing educational practice resulted in deeper understanding and learning, and the results confirmed that the different video conferencing forms influenced the discourse structures, such as turn-taking and participant attitudes. | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 金沢大学国際機構 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
見出し | ||||||
大見出し | 論文 | |||||
言語 | ja | |||||
見出し | ||||||
大見出し | Article | |||||
言語 | en |