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空間経済システムにおける輸送拠点・産業集積の同時形成メカニズムに関する研究
https://doi.org/10.24517/00052695
https://doi.org/10.24517/00052695f9cf53d6-c4d3-426f-bb05-21de5ead7ded
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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TE-PR-TAKAYAMA-Y-kaken 2015-4p.pdf (278.9 kB)
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Item type | 報告書 / Research Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-11-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 空間経済システムにおける輸送拠点・産業集積の同時形成メカニズムに関する研究 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | Self-organization of hierarchical urban and transportation systems | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||
資源タイプ | research report | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24517/00052695 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者別表示 |
Takayama, Yuki
× Takayama, Yuki |
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提供者所属 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 金沢大学理工研究域地球社会基盤学系 | |||||
書誌情報 |
平成26(2014)年度 科学研究費補助金 若手研究(B) 研究成果報告書 en : 2014 Fiscal Year Final Research Report 巻 2012-04-01 - 2015-03-31, p. 4p., 発行日 2015-05-20 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究の目的は,輸送拠点・産業集積の形成メカニズムを含む理論を構築することである.そのために,輸送規模の経済・空間的集積の経済を含む新経済地理学(NEG)モデルを構築し,分岐理論に基づく理論・数値解析により,その基本特性を明らかにした.さらに,構築した枠組みが,現実の都市システムにおいて頑健に成立する規則性 (産業立地の階層構造,都市規模分布のべき乗則) と整合的であることを示した. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study aims to understand the mechanisms of formation of hierarchical urban and transportation systems. To this end, I extend a new economic geography (NEG) model in order to incorporate scale economies of transportation and interactions between industries, and analytically and numerically show its bifurcation properties. Some of the major findings of this study are 1) hierarchical industrial location patterns emerge as stable equilibria of an NEG model with multiple industries, 2) in an NEG model with sufficiently many locations and a sufficiently large industrial diversity, population distributions that are consistent with a power law for city sizes emerge as stable equilibria. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究課題/領域番号:24760415, 研究期間(年度):2012-04-01 - 2015-03-31 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 出典:「空間経済システムにおける輸送拠点・産業集積の同時形成メカニズムに関する研究」研究成果報告書 課題番号24760415 (KAKEN:科学研究費助成事業データベース(国立情報学研究所)) (https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-24760415/24760415seika/)を加工して作成 |
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著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||
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識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://kaken.nii.ac.jp/search/?qm=90612648 | |||||
関連名称 | https://kaken.nii.ac.jp/search/?qm=90612648 | |||||
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関連識別子 | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-24760415/ | |||||
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