WEKO3
インデックスリンク
アイテム
小学校音楽科における器楽学習の可能性ードラムセットを活用して一
https://doi.org/10.24517/00060186
https://doi.org/10.24517/000601863441061a-e443-4dcc-915c-5799d8b9d336
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AA12355949-46-15-26.pdf (521.2 kB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-12-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小学校音楽科における器楽学習の可能性ードラムセットを活用して一 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Instrumental Music Education in Elementary Schools -Use of Drums - | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 器楽学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ドラムセット | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 協働学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | スイングジャズスタイル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育的意義 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | instrumental music education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | drum set | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | collaborative learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | swing jazz-style | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | significance of education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24517/00060186 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
篠原, 秀夫
× 篠原, 秀夫× 徳田, 典子 |
|||||
著者別表示 |
SHINOHARA, Hideo
× SHINOHARA, Hideo× TOKUDA, Noriko |
|||||
書誌情報 |
教育実践研究 en : Studies in practical approaches to education 号 46, p. 15-26, 発行日 2020-09-01 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1883-1427 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12355949 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 金沢大学人間社会学域学校教育学類附属教育実践支援センター | |||||
出版者(別名) | ||||||
出版者 | Center for Educational Practice and Support school of Teacher Education, College of Human and Social Sciences, Kanazawa University | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This exercise is aimed at encouraging students to use musical instruments -in this case drums -to identify, understand and match rhythms to swing jazz-style music. 1 Divide class into groups of 12 people, with each group assigned one drum set. While listening to the music, group members should work out among themselves how to use and who uses each part of the drum set to best match the rhythm of the music. 2 Then, each group should, in turn, perform their drum routines in accompaniment to the music in front of other groups 3 After each group has performed, the class should engage in a teacher-led discussion to compare and ass.ess the different rhythm styles, interpretations and arrangements. |
|||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
見出し | ||||||
大見出し | 研究論文 | |||||
言語 | ja | |||||
見出し | ||||||
大見出し | Articles | |||||
言語 | en |