ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A. 人間社会研究域; 人文学類・法学類・経済学類・学校教育学類・地域創造学類・国際学類
  2. a 20. 紀要・研究報告等
  3. 51. 教育実践研究
  4. 第46号(2020)

小学校音楽科における器楽学習の可能性ードラムセットを活用して一

https://doi.org/10.24517/00060186
https://doi.org/10.24517/00060186
3441061a-e443-4dcc-915c-5799d8b9d336
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12355949-46-15-26.pdf AA12355949-46-15-26.pdf (521.2 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-12-07
タイトル
タイトル 小学校音楽科における器楽学習の可能性ードラムセットを活用して一
タイトル
タイトル Instrumental Music Education in Elementary Schools -Use of Drums -
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 器楽学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 ドラムセット
キーワード
主題Scheme Other
主題 協働学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 スイングジャズスタイル
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育的意義
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 instrumental music education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 drum set
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 collaborative learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 swing jazz-style
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 significance of education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24517/00060186
ID登録タイプ JaLC
著者 篠原, 秀夫

× 篠原, 秀夫

WEKO 720
金沢大学研究者情報 20196405
研究者番号 20196405

篠原, 秀夫

Search repository
徳田, 典子

× 徳田, 典子

WEKO 54483

徳田, 典子

Search repository
著者別表示 SHINOHARA, Hideo

× SHINOHARA, Hideo

WEKO 95440

SHINOHARA, Hideo

Search repository
TOKUDA, Noriko

× TOKUDA, Noriko

WEKO 95441

TOKUDA, Noriko

Search repository
書誌情報 教育実践研究
en : Studies in practical approaches to education

号 46, p. 15-26, 発行日 2020-09-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-1427
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12355949
出版者
出版者 金沢大学人間社会学域学校教育学類附属教育実践支援センター
出版者(別名)
出版者 Center for Educational Practice and Support school of Teacher Education, College of Human and Social Sciences, Kanazawa University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This exercise is aimed at encouraging students to use musical instruments -in this case drums -to identify, understand and match rhythms to swing jazz-style music.
1 Divide class into groups of 12 people, with each group assigned one drum set. While
listening to the music, group members should work out among themselves how to use and who uses each part of the drum set to best match the rhythm of the music.
2 Then, each group should, in turn, perform their drum routines in accompaniment to the
music in front of other groups
3 After each group has performed, the class should engage in a teacher-led discussion to compare and ass.ess the different rhythm styles, interpretations and arrangements.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 15:27:57.546045
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3