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  1. A. 人間社会研究域; 人文学類・法学類・経済学類・学校教育学類・地域創造学類・国際学類
  2. a 10. 学術雑誌掲載論文
  3. 1-1.査読済論文(人間科学系)

Cognitive value of tourism resources and their relationship with accessibility: A case of Noto region, Japan.

http://hdl.handle.net/2297/45231
http://hdl.handle.net/2297/45231
7ab7a5dc-62db-41de-b4f9-e3f782fd6753
名前 / ファイル ライセンス アクション
HU-PR-UCHIYAMA-Y-91.pdf HU-PR-UCHIYAMA-Y-91.pdf (597.3 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2017-12-05
タイトル
タイトル Cognitive value of tourism resources and their relationship with accessibility: A case of Noto region, Japan.
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 Uchiyama, Yuta

× Uchiyama, Yuta

WEKO 68717

Uchiyama, Yuta

Search repository
Kohsaka, Ryo

× Kohsaka, Ryo

WEKO 4307
e-Rad 50509338
研究者番号 50509338

Kohsaka, Ryo

Search repository
提供者所属
内容記述タイプ Other
内容記述 y-uchiyama@staff.kanazawa-u.ac.jp
書誌情報 Tourism Management Perspectives

巻 19, p. 61-68, 発行日 2016-07-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2211-9736
DOI
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.1016/j.tmp.2016.03.006
出版者
出版者 Elsevier
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We analyzed cognitive values of the local residents by examining the correlation of the cognitive value and distances from the place of residence by respondents. The results are from the local residents who are frequently the main stakeholders for resource managements. The research site is Noto region in Ishikawa, Japan. We identified that tourism resources can be grouped into three categories: (i) the values of resources distributed along quadratic functions (U curve), (ii) those that decreased along negative linear functions, and (iii) those that did not have clear linear or nonlinear relationships between accessibility and their values. Moreover, impressions by residents in verbal terms were examined whether these impressions had correlation with the tourism resources. The typology and their linkage to impressions by residents in quantitative approaches provide us with unique perspectives for sustainable tourism management and destination management by combining of the different tourism resources. © 2016 Elsevier Ltd.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Embargo Period 36 months
権利
権利情報 Copyright © Elsevier (CC-BY NC ND)
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 http://www.elsevier.com/locate/issn/2119736
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Ver.1 2023-07-27 17:48:04.541414
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