ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. K-10. 国際日本研究教育センター
  2. k-10 20. 紀要
  3. 金沢大学留学生センター紀要
  4. 19号

専門教科(物理) と日本語のコラボレーション授業の改善と評価:3年間の授業を振り返って

http://hdl.handle.net/2297/45320
http://hdl.handle.net/2297/45320
ee22cea8-9aa9-4850-9238-7a3b1efacc0d
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11546136-19-1-10.pdf AA11546136-19-1-10.pdf (453.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-10-05
タイトル
タイトル 専門教科(物理) と日本語のコラボレーション授業の改善と評価:3年間の授業を振り返って
タイトル
タイトル The improvement and evaluation of a collaborative class that combines physics and Japanese language -Reflecting upon three years of classes-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 日韓プログラム予備教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 コラボレーション授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 物理
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本語
キーワード
主題Scheme Other
主題 専門用語
キーワード
主題Scheme Other
主題 pre-tertiary Japan-Korea joint educational exchange program
キーワード
主題Scheme Other
主題 collaborative class
キーワード
主題Scheme Other
主題 physics
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese language
キーワード
主題Scheme Other
主題 technical terms
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 太田, 亨

× 太田, 亨

WEKO 53208
e-Rad 40303317
金沢大学研究者情報 40303317
研究者番号 40303317

太田, 亨

Search repository
佐藤, 尚子

× 佐藤, 尚子

WEKO 1149
金沢大学研究者情報 40251152
研究者番号 40251152

佐藤, 尚子

Search repository
藤田, 清士

× 藤田, 清士

WEKO 784
金沢大学研究者情報 00283862
研究者番号 00283862

藤田, 清士

Search repository
書誌情報 金沢大学留学生センター紀要 = Research Bulletin,International Student Center Kanazawa University

巻 19, p. 1-10, 発行日 2016-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-6255
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546136
出版者
出版者 金沢大学留学生センター = International Srudent Center Kanazawa University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article is a continuation of our previous works published under the names Ota, Sato and Fujita in 2014 and 2015. We have further improved our collaborative class, which combines physics and the Japanese language. This class is within the framework of the pre­tertiary Japan-Korea joint educational exchange program. We also assessed the result of the questionnaire carried out immediately after the course finished, and compared the 2014 and 2015 surveys. The survey result shows that 76% of our Korean students positively assessed the improved class. We assume that percentage to be still at a high level, although it did indicate a drop of four points when compared to the 2015 data. In this survey, we also could observe that intermediate-level Japanese proficiency students tended to view the improved collaborative class as having performed effectively whereas some of elementary and advanced-level Japanese proficiency students replied negatively with comments such as : "I want to learn ordinary vocabulary instead". In order for students to be able to sufficiently comprehend the content related to physics and to be able to reply orally to questions, we concluded that students would need to be able to read kanji more precisely. To achieve this goal, we will need to arrange the various levels of difficulty for kanji and then match the class materials and forms according to the appropriate kanji proficiency level. We would like to collocate the vocabulary in a balanced order : from ordinary to advanced level.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 16:55:20.988642
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3