ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. K-10. 国際日本研究教育センター
  2. k-10 20. 紀要
  3. 金沢大学留学生センター紀要
  4. 18号

専門教科(物理) と日本語のコラボレーション授業の評価: 2013年度実施分との比較において

http://hdl.handle.net/2297/45235
http://hdl.handle.net/2297/45235
f1189a8b-8e53-4713-aae7-9a48f32cc959
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11546136-18-1-10.pdf AA11546136-18-1-10.pdf (413.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-10-05
タイトル
タイトル 専門教科(物理) と日本語のコラボレーション授業の評価: 2013年度実施分との比較において
タイトル
タイトル An evaluation of the collaborative class combining physics and Japanese language -Compared to the survey carried out in 2013-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 日韓プログラム予備教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 コラボレーション授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 物理
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本語
キーワード
主題Scheme Other
主題 専門用語
キーワード
主題Scheme Other
主題 pre-tertiary education in the Japan-Korea joint program
キーワード
主題Scheme Other
主題 collaborative class
キーワード
主題Scheme Other
主題 physics
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese language
キーワード
主題Scheme Other
主題 technical terms
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 太田, 亨

× 太田, 亨

WEKO 53208
e-Rad 40303317
金沢大学研究者情報 40303317
研究者番号 40303317

太田, 亨

Search repository
佐藤, 尚子

× 佐藤, 尚子

WEKO 1149
金沢大学研究者情報 40251152
研究者番号 40251152

佐藤, 尚子

Search repository
藤田, 清士

× 藤田, 清士

WEKO 784
金沢大学研究者情報 00283862
研究者番号 00283862

藤田, 清士

Search repository
書誌情報 金沢大学留学生センター紀要 = Research Bulletin,International Student Center Kanazawa University

巻 18, p. 1-10, 発行日 2015-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-6255
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546136
出版者
出版者 金沢大学留学生センター = International Srudent Center Kanazawa University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article is a continuation of previous research, which we published in 2014. In our most recent research, we made improvements to a collaborative class that combined both physics and the Japanese language. The classes for both subjects were held separately. Immediately after the classes, we assessed the results via a class questionnaire and then compared it to a similar survey that we had conducted in 2013. After examining the results of the questionnaire, we observed that the students positively viewed the newly improved collaborative class. While the number of students who viewed the class negatively has decreased in comparison to the 2013 survey, we did receive comments such as "technical terms are difficult for me" (obtained from a student with low level proficiency in Japanese) , "I don't think it is necessary to introduce technical terms when I am learning kanji" (obtained from a student with high level proficiency in Japanese), and so forth. For that reason, we concluded that the improved class has performed effectively for the most part in relation to intermediate level proficiency students. As a result of these findings, we have decided to rearrange the levels of difficulty for kanji and to adjust the contents and class materials according to the proficiency levels of the students. In addition, we hope to include materials for learning kanji that relate to mathematical terms. These terms will be indicated in the syllabus, which is currently under development.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 16:55:22.440554
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3