ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. N. 科研費研究成果報告書, JSTプロジェクト報告書, COE報告書
  2. n-1. 科学研究費成果報告書
  3. 平成28(2016)年度

日本人高校生によるいじめの原因調査

https://doi.org/10.24517/00052324
https://doi.org/10.24517/00052324
59c0b0bf-f203-4b52-b4ce-1d9342618cc7
名前 / ファイル ライセンス アクション
GS-PR-KOBAYASHI-E-kaken GS-PR-KOBAYASHI-E-kaken 2017-4p.pdf (148.6 kB)
license.icon
Item type 報告書 / Research Paper(1)
公開日 2018-10-01
タイトル
タイトル 日本人高校生によるいじめの原因調査
タイトル
タイトル The Effectiveness of Sociological Theories of Deviance in Explaining Bullying in Japan
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
資源タイプ research report
ID登録
ID登録 10.24517/00052324
ID登録タイプ JaLC
著者 小林, 恵美子

× 小林, 恵美子

WEKO 2203
e-Rad 60319241

小林, 恵美子

Search repository
提供者所属
内容記述タイプ Other
内容記述 金沢大学国際基幹教育院GS教育系
書誌情報 平成28(2016)年度 科学研究費補助金 基盤研究(C) 研究成果報告書
en : 2016 Fiscal Year Final Research Report

巻 2014-04-01 - 2017-03-31, p. 4p., 発行日 2017-05-25
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 今日の犯罪社会学を代表する4つの逸脱理論それぞれが措定する原因機制が、日本人未成年者のいじめに対して及ぼす効果を検証し、相対的な有効性について、以下のことが明らかとなった:(1)社会的絆理論、セルフ・コントロール理論、社会的学習理論、緊張理論のそれぞれが、程度の差こそあれ、日本人高校生の身体的・精神的いじめの原因機制として機能していること。(2)社会学習理論が措定する、非行的な仲間との接触による促進メカニズムが、日本人高校生のいじめを説明する上で特に有効であること。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present research introduces evidence for the applicability of four common theories of deviance that have been developed in and tested primarily in the United States to account for bullying among Japanese teenagers: social control, strain, differential association/social learning, and self-control. An analysis of survey data from underage college students reveals that the causal relationships posited by all four theories are more or less evident among the respondents in Japan. A more detailed analysis leads to the conclusion that, of the four theories, differential association/social learning variables have the strongest main and net effects on self-reported physical and mental abuse among the Japanese teenagers. The findings suggest the cross-cultural applicability of the four theories of deviance that have dominated the discipline in the U.S. and highlight the effectiveness of differential association/social learning theory in explaining physical and mental bullying in Japan.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究課題/領域番号:26380646, 研究期間(年度):2014-04-01 - 2017-03-31
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 出典:「日本人高校生によるいじめの原因調査」研究成果報告書 課題番号26380646
(KAKEN:科学研究費助成事業データベース(国立情報学研究所))
(https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-26380646/26380646seika/)を加工して作成
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://kaken.nii.ac.jp/search/?qm=60319241
関連名称 https://kaken.nii.ac.jp/search/?qm=60319241
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-26380646/
関連名称 https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-26380646/
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-26380646/26380646seika/
関連名称 https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-26380646/26380646seika/
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 11:09:45.319942
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3