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  1. B. 理工学域; 数物科学類・物質化学類・機械工学類・フロンティア工学類・電子情報通信学類・地球社会基盤学類・生命理工学類
  2. b 20. 紀要
  3. 金沢大学工学部紀要
  4. Vol.13 No.2

既成市街地における細街路空間の整備計画タイプに対する住民意識の分析

https://doi.org/10.24517/00053173
https://doi.org/10.24517/00053173
3c57fcc9-c055-4e10-83c6-a7de8ec90895
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN0004430913-2-141-154.pdf AN0004430913-2-141-154 (404.5 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-02-06
タイトル
タイトル 既成市街地における細街路空間の整備計画タイプに対する住民意識の分析
タイトル
タイトル A Study on Residents's Response to Planning Alternatives Existing Narrow Street in Urban Area
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24517/00053173
ID登録タイプ JaLC
著者 川上, 光彦

× 川上, 光彦

WEKO 2757
e-Rad 40110605

川上, 光彦

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永田, 恭裕

× 永田, 恭裕

WEKO 14854

永田, 恭裕

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著者別表示 Kawakami, Mitsuhiko

× Kawakami, Mitsuhiko

WEKO 54130
e-Rad 40110605

Kawakami, Mitsuhiko

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Nagata, Yasuhiro

× Nagata, Yasuhiro

WEKO 81636

Nagata, Yasuhiro

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提供者所属
内容記述タイプ Other
内容記述 金沢大学工学部
書誌情報 金沢大学工学部紀要
en : Memoirs of the Faculty of Technology, Kanazawa University

巻 13, 号 2, p. 141-154, 発行日 1980-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0022-832X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00044309
出版者
出版者 金沢大学工学部
出版者(別名)
出版者 The Faculty of Technology, Kanazawa University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper we analyzed resident's response to typical planning alternatives for existing narrow streets in urban area, which are in front of their own houses and have no pavement. These alternatives are street without pavement (present condition), street with pavement and pedestrian street. The analysis is based on survey carried out in Kanazawa city, 1979. Each alternative was showed in a visual model with statements. As a result of this study these are main findings as follows,
1) Each alternative is accepted fairly evenly. Therefore the alternative of pedestrian street has popularity in some degrees for being accepted.
2) The factors which have influence on residents in some degrees to select alternative of pedestrian street are female sexuality, an office worker, lesser dependency on cars and an anxious feeling about street accidents by cars.
3) In contrast with this the alternative of street wit????out pavement are accepted by residents who carry out buisiness in their own houses or has greater dependency on cars.
4) The alternative of street with pavement has accepted fairly evenly to each resident with various features.
権利
権利情報 Copyright © 金沢大学工学部 The Faculty of Technology, Kanazawa University
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-07-27 09:08:28.383352
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