WEKO3
インデックスリンク
アイテム
地震災害時の「ハザード」と「引き渡し」に対する保育所および保護者の意識
https://doi.org/10.24517/00061716
https://doi.org/10.24517/00061716fa1cdcdc-5ca5-4836-a152-9202585716e0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-04-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 地震災害時の「ハザード」と「引き渡し」に対する保育所および保護者の意識 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Nursery school and parents’ awareness towards "hazard" and "handover of children" at the time of earthquake - a case of Kanazawa city and surrounding area - | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 活断層地震 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育所 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 引き渡し | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ハザードマップ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | inland earthquake | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | nursery school | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | hand over | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | hazard map | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24517/00061716 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
青木, 賢人
× 青木, 賢人× 林, 紀代美 |
|||||
著者別表示 |
Aoki, Tatsuto
× Aoki, Tatsuto× Hayashi, Kiyomi |
|||||
編者 | ||||||
値 | 金沢大学人間科学系紀要編集委員会 | |||||
書誌情報 |
金沢大学人間科学系研究紀要 en : Bulletin of the Faculty of Human Sciences Kanazawa University 巻 13, p. 1-26, 発行日 2021-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1883-5368 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 金沢大学人間社会研究域人間科学系 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | While the occurrence of an inland earthquake with an active fault, which is a low-frequency and high-intensity disaster, is assumed with a high probability, in recent years, in Kanazawa city and its surroundings in Ishikawa Prefecture that have not experienced large-scale disasters. We conducted questionnaires survey to parents who are using nursery school. Among them, the authors investigated the recognition (occurrence probability, seismic intensity, etc.) for active fault earthquakes and how we assumed the disaster situation and investigated the perception of the difficulty of hand over their children. As a result, both nursery schools and parents highlighted that knowledge and recognition of the active fault earthquakes were not sufficient, and it became clear that the perception of 'difficulties to hand over the children' is low. | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |