ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. J-3. 子どものこころの発達研究センター
  2. j-3 10. 学術雑誌掲載論文
  3. 1. 査読済論文

渡し手と受け手との対話における不適切な語の使用への介入

https://doi.org/10.24517/00030970
https://doi.org/10.24517/00030970
97cee95f-8de7-4125-bc2f-22df392f46b6
名前 / ファイル ライセンス アクション
CH-PR-OI-M-48.pdf CH-PR-OI-M-48.pdf (1.2 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2019-05-23
タイトル
タイトル 渡し手と受け手との対話における不適切な語の使用への介入
タイトル
タイトル An intervention to irrelevant word use in dialogue between giver and taker
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
ID登録
ID登録 10.24517/00030970
ID登録タイプ JaLC
著者 大井, 学

× 大井, 学

WEKO 3241
金沢大学研究者情報 70116911
研究者番号 70116911

大井, 学

Search repository
大井, 佳子

× 大井, 佳子

WEKO 66303

大井, 佳子

Search repository
書誌情報 教育心理学研究 = Japanese Journal of Educational Psychology

巻 34, 号 1, p. 48-54, 発行日 1996-01-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0021-5015
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.5926/jjep1953.34.1_48
出版者
出版者 日本教育心理学会 = The Japanese Association of Educational Psychology
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A three-year-old girl with delayed speech received an intervention as to her irrelevant use of words in giving and taking. Before the intervention, she would give and take without saying a word or irrelevant words, such as “Choudai, hai” (Give me, look) in giving, and “Dozo, arigatou” (Look, thank you) in taking. In the intervention she was requested to use dolls as giver and taker imitating modeled speech of adult. Through initial manual guidance she could use dolls. It helped her conceptualize giving and taking; she could then relate words to those acts relevantly. However she would express no intent by words, representing only the acts themselves. In the end she would say “Arigatou” both as giver and taker, representing her partner's taking and her own taking. Her irrelevant word use was the result of adopting representative function of language with no consideration of actor-utterance relation. Further investigation would be requested to clarify the reason why she could not relate them relevantly. © 1986, The Japanese Association of Educational Psychology. All rights reserved.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 出版者照会後に全文公開
権利
権利情報 Copyright © 日本教育心理学会 The Japanese Association of Educational Psychology
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://www.jstage.jst.go.jp/browse/jjep/-char/ja/
関連URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://www.edupsych.jp/
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 16:30:29.536976
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3