ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. K-10. 国際日本研究教育センター
  2. k-10 20. 紀要
  3. 金沢大学留学生センター紀要
  4. 20号 (2017)

『できる日本語』を用いた大学集中日本語教育の実践

https://doi.org/10.24517/00052059
https://doi.org/10.24517/00052059
aa58ab99-489c-4fd7-b4f4-042183d0b1c5
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11546136-20-71-83.pdf AA11546136-20-71-83 (234.7 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-31
タイトル
タイトル 『できる日本語』を用いた大学集中日本語教育の実践
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24517/00052059
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Practical Report of an Intensive Japanese Language Program using Dekiru Nihongo
著者 松田, 真希子

× 松田, 真希子

WEKO 136
金沢大学研究者情報 10361932
研究者番号 10361932

松田, 真希子

Search repository
松田, 佳子

× 松田, 佳子

WEKO 79399

松田, 佳子

Search repository
伊藤, 大将

× 伊藤, 大将

WEKO 1445
金沢大学研究者情報 70758664
研究者番号 70758664

伊藤, 大将

Search repository
著者別表示 Matsuda, Makiko

× Matsuda, Makiko

WEKO 79400

Matsuda, Makiko

Search repository
Matsuta, Yoshiko

× Matsuta, Yoshiko

WEKO 79401

Matsuta, Yoshiko

Search repository
Ito, Daisuke

× Ito, Daisuke

WEKO 79402
e-Rad 20631089

Ito, Daisuke

Search repository
書誌情報 金沢大学留学生センター紀要
en : Research Bulletin, International Student Center Kanazawa University

号 20, p. 71-83, 発行日 2017-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-6255
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546136
出版者
出版者 金沢大学留学生センター
出版者(別名)
出版者 International Student Center Kanazawa University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 近年,課題解決型・学習者の自律性重視の初級日本語教材が出版され,日本語教育機関で使われているが,大学でそれらの教材を使用した場合の実践報告はあまり見られない。本報告では『できる日本語』初級,初中級(嶋田和子監修,アルク,2011)を大学の集中日本語教育で使用した場合の授業実践結果,教育効果,課題について報告し,大学で使用する際にはコンテンツのアカデミック化が必要であることを,課題の改善方法として提示する。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, task-based Japanese teaching materials, such as Dekiru Nihongo (hereafter referred to as DK) , have been published and widely used at Japanese language schools. However, not many universities have adopted task-based textbooks; hence, there are few reports on how such textbooks are used at a university level. This study provides a practical report on intensive Japanese language classes which used DK as a textbook. The authors explain how the elementary and pre-intermediate courses were structured, how effectively students acquired "listening and speaking" skills, and what challenges arose and how these challenges were dealt with. In order to use the above textbooks at a university, contents must be modified to fit academic lives of university students.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 16:56:00.154472
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3