ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. E. 大学院; 人間社会環境研究科
  2. e-1. 人間社会環境研究科
  3. e-1 20. 紀要
  4. 人間社会環境研究 /金沢大学大学院人間社会環境研究科
  5. 39号 (2020)

Fostering autonomous English learning: Out-of­-classroom learning plan for reading class

https://doi.org/10.24517/00058195
https://doi.org/10.24517/00058195
c1392fbb-4f9e-4c34-a3b8-8dda621b3c03
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12162559-39-21-30.pdf AA12162559-39-21-30.pdf (1.1 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-05-12
タイトル
タイトル Fostering autonomous English learning: Out-of­-classroom learning plan for reading class
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習者オートノミー
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業外学習計画
キーワード
主題Scheme Other
主題 リーデイング
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Leamer autonomy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Out-of-class learning plan
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reading
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24517/00058195
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル リーデイングクラスにおける授業学習計画に基づいた学習オートノミーの育成に向けて
著者 DUGGAN, Sagano

× DUGGAN, Sagano

WEKO 93405

DUGGAN, Sagano

Search repository
著者別表示 ダガン, さがの

× ダガン, さがの

WEKO 93406

ダガン, さがの

Search repository
書誌情報 人間社会環境研究
en : Human and socio-environmental studies

号 39, p. 21-30, 発行日 2020-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1881-5545
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12162559
出版者
出版者 金沢大学大学院人間社会環境研究科
出版者(別名)
出版者 Graduate School of Human and Socio-Enviromental Studies Kanazawa University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Education reform in Japan continues to be a pressing issue, and previous efforts appear to have borne little fruit. In this study, the author investigated how out-of-class weekly learning is planned with respect to TOEIC classes (consisting oflistening and reading classes), and whether an out-of-class learning plan affects the development of learner autonomy. This paper shows the results of research from the viewpoint of nurturing learners'autonomy in university students'reading classes. The findings suggest that directing students to create personal learning plans definitively leads to developing learner autonomy skills, but there are demonstrable differences in levels of self-awareness regarding weaknesses, which are the autonomous sub-abilities of learners, between successful learners and non­successful learners as measured by performance differentials. The paper concludes by suggesting that an automated system that is designed to accurately determine individual weaknesses may be an effective solution in addressing this performance split; such a system has yet to be developed but presents a potentially beneficial opportunity.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
見出し
大見出し 論文
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 15:44:32.240239
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3