ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. F. 国際基幹教育院
  2. f 20. 紀要・研究報告
  3. 外国語教育フォーラム
  4. 第16号 (2022)

The Relationship between English Proficiency and Student Experiences in EMI Courses

https://doi.org/10.24517/00065786
https://doi.org/10.24517/00065786
e5693afc-c66c-4a90-ab36-cd6e66fcc44b
名前 / ファイル ライセンス アクション
1884-2364-16-17-35.pdf 1884-2364-16-17-35.pdf (403.1 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-07
タイトル
タイトル The Relationship between English Proficiency and Student Experiences in EMI Courses
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24517/00065786
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル EMI授業履修者の英語習熟度と授業経験の関係について
著者 BROWN, Dale

× BROWN, Dale

WEKO 105105

BROWN, Dale

Search repository
YAGUCHI, Michiko

× YAGUCHI, Michiko

WEKO 105106

YAGUCHI, Michiko

Search repository
MURRAY, Lewis

× MURRAY, Lewis

WEKO 105107

MURRAY, Lewis

Search repository
OYABU, Kana

× OYABU, Kana

WEKO 105108

OYABU, Kana

Search repository
著者別表示 ブラウン, デール

× ブラウン, デール

WEKO 105109

ブラウン, デール

Search repository
家口, 美智子

× 家口, 美智子

WEKO 105110

家口, 美智子

Search repository
マリー, ルイス

× マリー, ルイス

WEKO 105111

マリー, ルイス

Search repository
大藪, 加奈

× 大藪, 加奈

WEKO 105112

大藪, 加奈

Search repository
書誌情報 外国語教育フォーラム : 金沢大学外国語教育論集
en : Forum of Language Instructors

巻 16, p. 17-35, 発行日 2022-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-2364
出版者
出版者 金沢大学国際基幹教育院外国語教育系
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Students’ success in English Medium Instruction (EMI) courses is determined, in part, by their level of proficiency in English. This paper reports on questionnaire data from 192 students enrolled in EMI courses at a university in Japan concerning their English proficiency level, the extent to which they felt their proficiency level was sufficient for their EMI course, and the difficulties experienced in their EMI course, which were analysed in terms of their relationship with proficiency. It was found that (i) the majority of students were at a B1 level of proficiency on the CEFR scale – that is, below the B2 level widely viewed as necessary for success in courses taken in a second language; (ii) many students felt that their English proficiency was insufficient for the course they were taking, and among those students the principal concern was fundamental problems with comprehending course readings and lectures; and (iii) proficiency level was clearly related to the extent and number of difficulties that students experienced with different aspects of the course and with the tasks that were required of them. These findings raise questions about whether a proficiency threshold for enrolment in EMI courses should be introduced or whether greater support for students can be provided prior to or during EMI courses.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 学生がEMIコースで成功するかどうかは,学生の英語習熟度にある程度左右される。本論文は、日本のある大学でEMI コースを履修した192名の学生を対象に、英語の習熟度とEMI授業の履修に関するアンケートを行った結果を分析した。アンケートで自分の英語力がEMIコースでどれほど通用したか、EMIコースで経験した困難な点とその程度について問い、客観的な習熟度との関係について分析した。その結果、以下の点が明らかになった。(i)大多数の学生の英語力はCEFRのB1レベルであり、第二言語で学ぶコースで成功するために必要とされるB2レベルよりも低い。(ii)多くの学生が自分の英語力はEMIコースには不十分であると感じており、特にコースで課された読み物や英語による講義を理解するといった授業の基本的なことが難しいと回答した。(iii)学生の英語習熟度は、学生が授業や課題に対して経験した困難の度合いと明らかに関係していることがわかった。これらの結果は、EMIを受講するのにある一定以上の英語のレベルを履修要件にするべきかどうか、EMIの授業の履修前あるいは履修中にサポート支援を提供したほうが良いかどうかについて考える必要性を示している。
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 13:20:12.533076
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3