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  1. D. 融合研究域; 先導学類・観光デザイン学類・スマート創成科学類
  2. d 10. 学術雑誌掲載論文
  3. 1. 査読済論文

A quasi-dynamic assignment model that guarantees unique network equilibrium

https://doi.org/10.24517/00009248
https://doi.org/10.24517/00009248
ae7a4ae5-b8d1-4a24-8dad-999c84cf8daf
名前 / ファイル ライセンス アクション
TE-PR-NAKAYAMA-S-669.pdf TE-PR-NAKAYAMA-S-669.pdf (703.2 kB)
license.icon
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2017-10-03
タイトル
タイトル A quasi-dynamic assignment model that guarantees unique network equilibrium
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
ID登録
ID登録 10.24517/00009248
ID登録タイプ JaLC
著者 Nakayama, Shoichiro

× Nakayama, Shoichiro

WEKO 137
e-Rad 90334755
金沢大学研究者情報 90334755
研究者番号 90334755

Nakayama, Shoichiro

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Connors, Richard

× Connors, Richard

WEKO 13281

Connors, Richard

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著者別表示 中山, 晶一朗

× 中山, 晶一朗

中山, 晶一朗

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書誌情報 Transportmetrica A: Transport Science

巻 10, 号 7, p. 669-692, 発行日 2014-08-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2324-9935
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12609107
DOI
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.1080/18128602.2012.751685
出版者
出版者 Edinburgh University Press / Taylor & Francis
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article formulates a discrete-time dynamic traffic assignment (DTA) model and, under certain conditions, shows the existence and uniqueness of network equilibrium. Several theoretical issues need to be tackled. The inflow to a link in a particular discrete (time) period does not necessarily exit within the same period. We consider how flow is passed from one link and period to the next, and the corresponding costs. Under the proposed model, flow departing within a discrete period may experience different link travel times in different discrete periods, even if the flow chooses a single route. Route travel time must then be defined so that route and OD costs are meaningful. To this end, quasi-real route travel time is defined. Based on this definition, a quasi-equilibrium condition for DTA is proposed; a semi-dynamic analogue of user equilibrium. The existence and uniqueness of this equilibrium solution are proven. © 2013 © 2013 Hong Kong Society for Transportation Studies Limited.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Embargo Period 12 months
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
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Ver.1 2023-07-27 10:20:44.584909
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